Wielkanoc bez mazurka?!!



Nareszcie mogę odpocząć i uzupełnić troszkę bloga. Wczoraj piekłam i piekłam dla mojej ulubionej pani z warzywniaka ciasta oczywiście i dla siebie również, ale upiekłam także pasztet ale nie taki z mięsa tylko z soczewicy, chlebek taki swojski , i na koniec  sałatka warstwowa wszystko jest smaczne !!Ale teraz chce się z wami podzielić przepisami na mazurka a w następnych postach na pozostałe smakowitości!!


Mazurek
  • ½ kostki masła
  • 2 łyżki miodu
  • 4 szklanki mąki
  • 1 ½ szklanki cukru pudru
  • 1 ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 jajka
 W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy miód, dokładnie mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia. Mąkę przesiewamy, wsypujemy cukier puder, sodę i wbijamy jajka. Składniki łączymy z rozpuszczonym masłem i zagniatamy. Ciasto dzielimy na 3 równe części i rozwałkowujemy, umieszczamy w formach. Pieczemy około 15 min w piekarniku rozgrzanym do 170 stopni.

Masa grysikowa
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżki grysiku
  • 1 kostka masła
  • ¾ szklanki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 1 słoik powideł śliwkowych
  • sok z cytryny lub spirytus 
Przygotowanie masy jest proste wystarczy grysik zagotować na mleku ostudzić , masło utrzeć z cukrem i żółtkiem a później po łyżeczce dodawać grysik na sam koniec dodajemy sok z cytryny lub spirytus.

Polewa
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki mleka
Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku i gotujemy.

Komentarze

  1. O mój Mazurek!!!!!!!!!!!!!!!Był bardzo smaczny i wyglądał tak wspaniale że szkoda mi było go kroić.
    Dziękuję.-Kasia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kluski na parze inaczej

Frutariańskie śniadanko

Cynamonem pachnący