"Unieś mnie do góry"

Oczywiście nie mogło zabraknąć deseru - dzisiaj padło na tiramisu , na ten pyszny włoski deser jest mnóstwo przepisów każdy inny ja swój dostałam kiedyś od koleżanki i za nic go nie zmienię teraz podzielę się nim z wami.
  • 2 i 1/4 szklanki espresso
  •  1 i 1/4 szklanki cukru pudru
  •  6 łyżek likieru kawowego
  •  4 duże żółtka
  •  500 g serka mascarpone
  •  1 szklanka śmietany kremówki
  •  48 biszkoptów
  • 1/2 szklanki kakao 
Do garnka należy wlać espresso 3/4 szklanki cukru 5 łyżek likieru kawowego i podgotować na średnim ogniu. Trzeba mieszać aby cukier się rozpuścił, teraz zgasić płomyk pod garnkiem i ostudzić. Do miski wrzucić żółtka serek mascarpone pozostały cukier i likier kawowy( 1 łyżka)teraz trzeba ubijać mikserem aż będzie gładka i puszysta masa.Teraz bardzo dobrze schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywno, ubitą delikatnie przekładam do masy mascarpone . Możemy użyć różne formy ja dzisiaj zrobiłam w pucharkach więc na  dno pucharka położyłam łyżkę naszej masy mascarpone później moczymy biszkopty w syropie espresso i kładziemy je na masę posypujemy kakao i kolejna warstwa masy mascarpone namoczone biszkopty i kakao i gotowe teraz schładzamy w lodówce przez 2 do 3 godzin i można się rozkoszować deserem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kluski na parze inaczej

Cynamonem pachnący